Szabó Nelli formatervező művész
„The Passage of time” című kiállítása.

A kiállítást megnyitja: Mohácsi András szobrász.

A járványhelyzethez igazodva a hagyományainktól eltérő módon, előzetes bejelentkezés alapján várjuk az érdeklődőket április 27-én 18-20 óra között. A megnyitóbeszéd: 18 órakor hangzik el, majd ezt követően további 4 idősávban regisztrálva 7-7 fő tekintheti meg a kiállítást az alkotók tárlatvezetésével. Bejelentkezés a megnyitóra az alábbi linken:
https://doodle.com/poll/if25nh6qyyw2zwsc?utm_source=poll&utm_medium=link

Az eseményt az érdeklődők élőben is nyomon követhetik facebookoldalunkon.
Megtekinthető 2021. május 7-ig, hétfőtől-péntekig 13-18 óra között, bejelentkezéssel, pontos időpont megjelöléssel, legkésőbb a tervezett látogatást megelőző napon: iroda@fise.hu címen.

A kiállítás látogatásakor maszk viselése kötelező!

The Pass_age of Time
Szabó Nelli kiállítása

"Amikor elhagyjuk a gyerekkort, lassan hozzászokunk ahhoz, hogy némák a tárgyak. Mégis, ha egy-egy válsághelyzet alakul ki, vagy személyes kapcsolat fűz egy tárgyhoz, a tárgy képes megszólalni, beszélni kezd hozzánk. De mi történik akkor, ha a tárgyak egy furcsa nyelven szaggatott történeteket kezdnek mesélni nekünk. Képesek vagyunk a tárgyakat mindig meghallgatni?
Szabó Nelli munkáinál a tárgyak beszélnek hozzánk, de a beszéd jelentései nem egy pontosan leírható logikai mező nyomán válnak dekódolhatóvá. Tárgyai bár biztosan állnak a térben, együttesen olyanok, mintha egy álom történéseiből emelték ki volna őket.
Őrültség, de van benne rendszer - Polónius így elemzi Hamletet a színpadon. Ezt a rendszert azonban nem lehet könnyen kiolvasni, a kiállított tárgyak világából nem állítható össze egy instant jelentés, melyet forróvízzel hígítva azonnali fogyaszthatunk.
Szabó Nelli kiállítása térben elhelyezett tárgyidézetekből áll össze.
Ablakív és asztaltöredék, digitális vázakép harmonikaként széthúzva - a kiállításon tárgyak ütköznek egymásnak a térben. Mindez már nem szürrealizmus, nincs itt esernyő és műtőasztal. Szabó Nelli humorral beszél a tárgyhasználatról és világít rá tárgyaival a tárgyi funkcionalitás közhelyeivel a kulturális diszfunkcióinkra.
A kiállításon tárgyi abszurdokat láthatunk szép, veretes formai versekbe szedve. Fa, kő, fém, só– íme a kiállítás anyagai. És mi a menü? Hamlet omlett a Kálmán Imre utcában. Dán design egy operett hangszerelésében - Szabó Nelli kiállítása nemcsak ínyenceknek."

Mohácsi András, szobrász
Budapest, 2021.04.17.

- - -

Szabó Nelli
The Pass_age of Time

A prezentizmus szerint csak az valódi, ami van. Ami volt és ami lesz az a jelenben nincs. A múltra semmi, a jelenre részleges, a jövőre minimális hatásom van. A jelenem egy szűk ablakkeret, vagy inkább egy vakablak, amin a múlt és a jövő között néhány emlék és vágy rendeződik időről időre új alakzatba.
A múlt és a jelen az emberi időérzékelés mellékterméke, mely az orientációnkat segíti. Egy múltbéli forma jelenbe való átültetése egyenlő az emlékezés aktusával. A múlt fragmentuma, mely a jelenben a múltra hivatott emlékeztetni, így egyben mondhatjuk, hogy romantikus törekvés. A régi tárgyak a jelenben jelként funkcionálnak. Az idő elmúltának jeleként, arra emlékeztetnek, hogy a mostani jelen a jövőben múlttá válik és ha szerencsénk van a jelen vágyaink a jövőbeli jelenünkké.

A Jaschik Álmos Művészeti Szakgimnázium kerámia és üveg szakos hallgatóinak kiállítása

A járványhelyzethez igazodva a hagyományainktól eltérő módon, a megnyitóra előzetes bejelentkezés alapján várjuk az érdeklődőket április 13.-án 18 és 20 óra között.
A megnyitóbeszéd: 18 órakor hangzik el, majd ezt követően további 4 idősávban regisztrálva 7-7 fő tekintheti meg a kiállítást az alkotók tárlatvezetésével. Bejelentkezés a megnyitóra az alábbi linken: https://doodle.com/poll/dmeh5f7xqps546ed?utm_source=poll&utm_medium=link

A kiállítást megnyitja: Megnyitja: Pintérné Varga Zsuzsanna Intézményvezető
A kiállítás a továbbiakban április 23.-ig látogatható, hétfőtől-péntekig 13-18 óra között. Bejelentkezés a megnyitó után, pontos időpont megjelöléssel, legkésőbb a tervezett látogatást megelőző napon: iroda@fise.hu címen.
A kiállítás látogatásánál MASZK viselése KÖTELEZŐ.

A Jaschik Álmos Művészeti Szakgimnázium kerámia és üvegműves szakmai képzései több évtizedes múltra tekintenek vissza. A korábbi szakmunkás képzés több mint egy évtizede művészeti oktatássá alakult át. Ezeknek a művészeti szakoknak mai munkájába ad bepillantást a kiállítás. Tiszteljük és folytatjuk a szakma hagyományait, de ezek oktatásán túlmenően tantárgyi képzéseink keretében igyekszünk betekintést nyújtani a hazai és külföldi kortárs irányzatokba, lehetőséget biztosítva diákjainknak, hogy kipróbálják a technikák minélszélesebb palettáját, saját hangjukat keresve a feladatok megoldásában és az alkotói folyamatokban, szaktanáraik támogatásával.
Jelenlegi és volt diákok munkái láthatók a kiállításon, továbbá a frissen indult első esti üvegművesképzésben résztvevő tanulók is bemutatkoznak.
Jelenlegi szaktanárok:
üveg: Mezősi Eszter, Szőke Barbara, Szilcz Marianna
kerámia: Máder Barnabás, Szalai Zsófia, Vágó Szilvia
A meghívón Hanyu Annamária, Kovács Máté és Viktor Kata munkái láthatók

2020-ban, a Magyar Művészeti Akadémia támogatásával létrejött a Fiatal Iparművészek Stúdiója Egyesület iparművészeti gyűjteménye! Jelenleg 105 FISE tag kiemelkedő alkotása található az egyedülálló anyagban, amelyet a jövőben mind belföldön, mind külföldön igyekszünk a nagyközönség számára is elérhetővé tenni!
(Azonosító: 0001-MMA-20-MT)

Gavalda könyvajánló

Ünneppel kezdődik az újabb lezárási időszak, a virtuális nőnap és Zoltánjaink köszöntése érdekében próbálunk legalább emlékezni jó, örömteli, feltöltő élményekre. Tartsatok velünk BEGUBÓ sorozatunkban, ahol a vezetőség tagjai egy-egy személyes posztban ajánlanak jó dolgokat mindannyiunknak, hogy bírjuk!
Elsőként Koós Daniella válogatott a könyvespolcáról Nektek és saját magának!
"Nem tudom, ki hogy van vele, de nekem egyszerűen szükségem van a kreativításom és a hatékonyságom megőrzéséhez a szépirodalomra. Mégis az olvasás az, amiről a legkönnyebben lemondunk, pedig rászánt idő többszörösen megtérül. Lehet, hogy nem olvasásnak kellene hívni, hanem képzeletedzésnek és akkor mindjárt népszerűbb lenne a könyvek forgatása.
Amikor tavaly márciusban home officeba küldött a munkahelyem, az első utam egy könyvesboltba vezetett, ahol feltankoltam az előttem álló hónapokra. Akkor még úgy volt, hogy az iskolákat nem fogják bezárni… Hát ezek a 400-700 oldalas, helyenként több kötetes könyvek egy híján azóta is ott állnának, ahova aznap leraktam őket, ha pár napra rá be nem zárják az általános iskolákat és nem kell átrendeznem a személyes terem, hogy mindenkinek ideális „munkakörnyezetet” tudjak kialakítani. 2020-ban az olvasást iktattam ki a napirendemből, amitől egy idő után fáradtabbnak éreztem magam, mint valaha. Idén biztos, hogy minden nap fogok olvasni, csak a következő, megterhelőbb hónapokban nem hajszolom bele magam új és kétes kalandokba, hanem hangulatomtól függően egy-egy már olvasott, garantáltan elvarázsló és feltöltő könyvet fogok választani.
Polcomon első kiszemeltem Anna Gavalda összese, melynél jobbat nem-romantikus romantikusoknak vagy romantikus nem-romantikusoknak – azaz mindenkinek, aki csak egy kis boldog gubódzásra vágyik – ajánlani sem tudnék.
Amiért nagyon szeretem Gavalda könyveit és ajánlanám mindenkinek (funkcionális sorrendben):
79-626 oldalig, mindenféle kiszerelés van (igen, van novelláskötet is, de nem lehet letenni, szóval, ha nincs másra lehetőség, inkább a vékonyabb…) / mindig feltölt: akármilyen borús a történet, kiragyog belőle a nap / -emberi.
Nick Hornby után top 5 könyvlista hosszúsági sorrendben: 153 oldal a testvéri kapcsolatokról – Kis kiruccanás / 207 oldal arról, hogy egyszerre nincs és van nagy Ő – Szerettem őt / 223 oldalas letehetetlen novelláskötet a szerelemről - Csak azt szeretném, ha várna rám valaki valahol / 253 oldal arról, hogy a magány nem tart örökké - Életre kelni / 544 oldal arról, hogy a férfiak egyik legnagyobb ellensége a logikus döntéshozatal - Vigaszág"
A képen szereplő alkotás Zoltan Lubloy bögréje. Boldog Zoltán napot!

******************************************************************************

A tegnap indult BEGUBÓ sorozatunk második bejegyzése máris távoli tájakra visz, kicsit nosztalgiázunk azon, amikor még szabadon tudtunk utazni... Kanics Márta a Magas-Tátrából hozott egy történetet meg egy kis szabad eget, nézzétek!
"2019 nyarán úgy döntöttük, hogy magaslati levegőre vágyunk a városi forgatag helyett, így az úti célunk a Magas-Tátra lett. Kirándulásunk fénypontja a 2017 őszétől látogatható Lombkorona tanösvény és a nem mindennapi kialakítású, az ösvényhez kapcsolódó 32 méter magas panoráma kilátótorony volt. Szepesi Magura Bachleda völgyből a Lombkorona ösvényt két útvonalon lehet megközelíteni, gyalogosan vagy kényelmes, kabinos felvonóval. Mi az előbbit választottuk. A hangulatos, erdős út felfelé többségében könnyen járható, csak néhol meredek, kaptatókkal tarkított. A természet idilli csendjét csupán az út bal oldalán kanyargó bobpályán őrületes sebességgel leszáguldó gyerekek sikítása törte meg.
A hegytetőre felérve elénk tárult a Lombkorona ösvény és a kilátó. Csodás érzés volt a fenyőfák lombozata fölött végigsétálni a cakkosan kanyargó ösvény faszerkezetén, és körben a magasodó hegyek látványában gyönyörködni. Akinek a látvány nem akasztotta meg a lélegzetét, az a tanösvény egyes pontjain ügyességi játékokkal is emelhette az adrenalin szintjét, pedig a java még csak ez után következett.
A toronyba széles, csigavonalas úton lehet felsétálni, így fokozatosan tárult elénk a Bélai-Tátra, Magas-Tátra Lomnici-csúcsa, Pieniny-hegység és teljes hosszában a Lombkorona ösvény is. Felérve szédületes panoráma fogadott bennünket, a kilátás fenomenális. A látvány és a magasság szédítő érzete mellett még egy kihagyhatatlan élményt is kínál a kilátó: közel 20 méter átmérőjű kifeszített fémhálón keresztül lehet sétálni egyik oldalról a másikra. Ha már feljutottál nem szabad kihagyni, elég nagy kihívás az ingatag alátámasztáson lépkedni, de felejthetetlen érzés! És ha még mindig nem volt elég az élmény, a lefelé utat egy kanyargós, zárt, óriási csúszdán is megteheted.
Az élmény telepumpált ugyan minket is adrenalinnal, de kellően el is fárasztott, így a lefelé utat gyalogtúra helyett már inkább a kabinos felvonóval tettük meg."

****************************************************************************

Lehetséges-e BEGUBÓ zene nélkül? Ugye, hogy nem?!
Fazekas Ildikó engedett a nosztalgia kényszerének, és a Music Television hőskorából hozott egy emlékezetes dalt + klipet!
"Elég zajos volt gyerekkorom, talán emiatt, vagy a kollégiumi évek miatt, de a koncentrációhoz szükségem van arra, hogy szóljon mellettem zene. A lakásba zárva ez az igény még fokozódott is, de a korábbi lusta rádióhallgatás helyett egyre gyakrabban kotrok elő valaha rongyosra hallgatott muzsikákat - főleg az MTV-korszakból, amit talán nem is lehet elmagyarázni annak, aki nem akkor volt fiatal...
A Massive Attack második albumának címadó dalát választottam, kicsit a címe miatt is, kicsit a hangulata miatt is, de azért a klip miatt is. Az a Michel Gondry rendezte, aki Human Behaviour-t is Björknek, és nem mellesleg ez után a klip után 10 évvel az Egy makulátlan elme csodálatos ragyogását is. Az egyetlen snittként ható felvételben az a trükk, hogy a teljes toronyház díszlete fektetve van, és a szereplők, akik állni látszanak, azok fekszenek. (Nekem ez csak sok évvel később esett le egyébként...)
Látunk egymás mellett élő, de fallal elválasztott embereket, mindenki a saját kis gubójába begubózva, látszólag függetlenül, nagyon különbözően, mégis szinte elszakíthatatlanul kapcsolódva. És még valami, ami most olyan nagyon hiányzik: "And you can't change the way she feels / But you could put your arms around her".
A Massive Attack a pandémia alatt sem "hallgat": támogatták a Bristol Food Union kezdeményezést, keresik a lehetőséget a zeneipar karbonlábnyomának csökkentésére, de a téli időszakban segítették a "take one, leave one" kabát-akciót is.
Az album szerepel a 2006-ban kiadott '1001 album, amit meg kell hallgatnod, mielőtt meghalsz' válogatásban, és a Rolling Stone magazin 'Coolest Albums of All Time' listájának 10-es mezőnyébe is bekerült. Szóval nem csak szerintem irgalmatlanul jó! Hallgassátok jól, mindenkinek, aki szereti."
Massive Attack: Protection

fennTARThatÓ - Elek Ágnes textiltervező művész kiállítása

A kiállítást megnyitja: Bojár Iván András művészettörténész,
a 10 millió fa környezetvédelmi közösség megalapítója.
A megnyitó közreműködik Varga Nóra jazzharsona művész.

A járványhelyzethez igazodva a hagyományainktól eltérő módon, a megnyitóra előzetes bejelentkezés alapján várjuk az érdeklődőket március 2.-án 17 és 19 óra között.

A megnyitóbeszéd: 17 órakor hangzik el, majd ezt követően további 4 idősávban regisztrálva 8-8 fő tekintheti meg a kiállítást az alkotó tárlatvezetésével. Bejelentkezés az alábbi linken:
https://doodle.com/poll/nb26ikxxkhxuumtw?utm_source=poll&utm_medium=link
Az eseményt az érdeklődők élőben is nyomon követhetik facebookoldalunkon.

A kiállítás megtekinthető március 19.-ig, hétfőtől-péntekig 13-18 óra között. Bejelentkezés pontos időpont megjelöléssel, legkésőbb a tervezett látogatást megelőző napon: iroda@fise.hu címen.

A kiállítás látogatásánál MASZK viselése KÖTELEZŐ.

A kiállítás képei: https://www.facebook.com/media/set/?vanity=FISE.art.craft.design&set=a.2...

Melyik a fenntarthatóbb? Ha biológiailag lebomló hulladékból készítünk valamit, vagy éppen egy iparilag nehezebben közömbösíthető alapanyagot értelmezünk újra? A kulcs az újrahasznosítás és a hétköznapi funkcionalitás ötvözése úgy, hogy a folyamat minél kisebb ökológiai lábnyommal járjon.

Elek Ágnes végzettsége szerint textilművész, alapvetően mégis bútor- és ékszer­kollekciókat láthatunk tőle, melyekben a textil, mint funkciót kapott, újrahasznosított alapanyag jelenik meg. Az anyagválasztással a fenntarthatóság és a folyamatosan változó divat egymásnak feszülő ellentétét több megoldással is kezeli: a papíralapú ékszerek közel 100%-ban komposztálhatók vagy éppen papírként újrahasznosíthatók, így nem terhelik a környezetet életciklusuk végén.
A tárgyak másik csoportját – a „Terülj, terülj asztalkám” elnevezésű korábbi munkájának folytatásaként – azok a bútorok képezik, melyek anyaga egyrészt egyedi tervezésű, időtálló keményfa, másrészt különleges technikával készült textil használt kerékpárbelsőkből. Ezzel a kombinációval olyan irodai tárolókat alakított ki, amelyekkel személyre szabhatóan követhető le az íróasztal, a munkakörnyezet változása, miközben a fenntarthatatlan környezeti folyamatok legfőbb okára, a túlfogyasztásra utal jelzés értékűen, hiszen rugalmasságának köszönhetően úgy tud elnyelni meglepően sok tárgyat, mint a mesebeli folyton tele lévő fazék.

Lenzsér-Mezei Kata és Égi Marcell ékszertervezőművészek
ZOOM - ékszer és az épített környezet című kiállítása

A járványhelyzethez igazodva a hagyományainktól eltérő módon, előzetes bejelentkezés alapján várjuk az érdeklődőket a megnyitóra 2021. február 9. kedd 17 és 19 óra között.
A 30 perces idősávokban egyszerre maximum 8 látogatót tudunk fogadni.

A kiállítást megnyitja: Dési András György, filmes
A megnyitóbeszéd: 17.00 és 18.00-kor hangzik el.

Bejelentkezni az alábbi linken lehet:
https://doodle.com/poll/2hfqmy2qbe4gq2w6?utm_source=poll&utm_medium=link

A kiállítás megtekinthető február 26.-ig, hétfőtől péntekig 13-18 óra között. Bejelentkezés pontos időpont megjelöléssel, legkésőbb a tervezett látogatást megelőző napon: iroda@fise.hu

A kiállítás látogatásánál a MASZK viselése KÖTELEZŐ.

A ZOOM című kiállítás témája az ékszer és az épített környezet. Milyen ékszereket ihlet a város arculata, geometriája, struktúrája, faktúrája, textúrája, illetve hogyan értékelődik fel, ad témát a háttér, hogyan hat rá vissza az ékszer.

Az ékszerek ebben az új konstellációban és specifikus háttérrel kiegészülve alkotnak egy új egységet, egy reliefet vagy szobrot. Az ékszer jelentése kitágul. Nem csak a hordható ékszerekről van szó, hanem az ékszerről, mint képzőművészeti alkotásról, egy tárgyról, egy belsőépítészeti elemről, egy épület részletéről. Vagy egy építészeti gesztusról, ami egy tárgyban, ékszerben értelmeződik újjá. A hordozófelület ebben az esetben nem az ember, hanem az épített környezet. Kollázsok, képek születnek, melyeknek szerves része az ékszer.

Szerintünk a 13 igenis szerencsés szám, úgyhogy a Fresh FIShEs sorozat XIII. alkalmával megnyitjuk a 2021-es kiállítási évadunkat!

Csoportos kiállítás a FISE 2020-ban felvett tagjainak munkáiból.
Bejelentkezni erre a LINKRE kattintva lehet!

Megnyitó:
A járványhelyzethez igazodva a hagyományainktól eltérő módon, előzetes bejelentkezés alapján várjuk az érdeklődőket január 19. kedd és január 20. szerda 17 és 19 óra között.
A 30 perces idősávokban egyszerre maximum 8 látogatót tudunk fogadni.
A látogatókat várja, beszélget, a kérdésekre válaszolni igyekszik: Fazekas Ildikó, design- és művészetmenedzser és Uhl Gabriella kurátor, művészettörténész

Kiállítóink névsora:
Diósi Máté, Győrbíró Csenge, Hári István, Komár Sabrina, Labus Lili, Márföldi Dóra, Márton Marianna, Póth Rebeka, Simon Réka, Turzó Kristóf, Vándor Krisztina, Vincze-Bába Gabriella, Wachsler Vica

A kiállítás megtekinthető január 29-ig 13-18 óra között. Bejelentkezés pontos időpont megjelöléssel, legkésőbb a tervezett látogatást megelőző napon: iroda@fise.hu

A megnyitón és a kiállítás látogatásánál a MASZK viselése KÖTELEZŐ.

Amikor megnyitottunk utolsó kiállításunkat, nem számítottunk arra, hogy hamarosan be is kell zárnunk.
Hogy ne maradjon megválaszolatlan kérdés, interjún kérdeztük meg a kiállítóinkat munkájukról!
Harmadik válaszadónk: Varga Gábor Ákos

Kinek a nappalijában szeretnéd legszívesebben viszontlátni a fotóidat?
Igazából nem gondolom, hogy bármilyen úgymond ismert ember érzékenyebb lenne egy bármilyen műalkotásra, mint egy "alapból" érzékeny befogadó személyiség. Meg amúgy is amolyan kultúrmisszionista vagyok, szóval a legpontosabb válasz, hogy bárkinek a falán szívesen látom a képeimet, aki érzékeny rájuk, akit elgondolkodtat, és akinek örömet okoz ránézni... Persze egy elismert konzulens, vagy kurátor pozitív visszajelzése minden alkotó embernek jól esik és inspirálólag hat, de én a hétköznapi emberek tetszésének talán még jobban örülök... Na jó, mondjuk ha André Kertész, vagy Cartier-Bresson élne és egy képemre mondjuk akár csak elismerően bólintana egyet, az biztosan nagyon sokat jelentene.

Mi a nehezebb: a megfelelő pillanatot elkapni - vagy kiállítás előtt válogatni az elkészült képekből?
A fotográfia mint műfaj jellegzetessége, hogy a képek válogatása is az alkotói folyamat részét képezi. Nekem az érdekes látványok és helyzetek keresgélése, különleges emberi szituációk megtalálása mindig egy játékos folyamat. A képek válogatása viszont bizony nehezebb dolog, sokszor küzdök magammal, hogy melyik képet állítsam ki, melyik maradjon ki, főleg ha ugyanarról a témáról több hasonló felvételt is készítettem.

Mikor készült Rólad utoljára felvétel, és azt ki készítette?
Rólam legutóbb, mint napjainkban legtöbbünkről, valamilyen családi eseményen készült kép, melyet valamelyik közeli családtagom készített. Ha valamilyen célból kell egy normálisabb fotó rólam, akkor se csinálok nagy ügyet belőle, beállítom a gépet, és megkérek valakit, hogy nyomja meg a gombot. Viszont egy újabb, számomra is érdekes kihívás, egy közeli barátom néhány kisebb videós projektje, melyben szereplőként vettem részt, kimondottan izgalmas volt átállni a kamera másik oldalára és más által ábrázolva viszontlátni magam.

strong>+1 kérdés: Hol lennél most leginkább - ha máshol lehetnél?
Szemlélődve jönni-menni a világban, nekem mindig egy kimondottan izgalmas helyzet. Nem titkolom, szeretek utazni, vagy akár csak úgy céltalanul "lötyögni". A kiállítás címe is arra a jóleső "turista érzése" utal, mely új helyek felfedezésének izgalmát jelenti. Nem egy konkrét hely megtekintése a cél, hanem maga az utazás, a pillanatnyi élmények, apró kalandok, az emberi helyzetek átélése az amitől ilyenkor az ember szellemileg feltöltődik. Ahogy azt már korábban többen többféleképpen megfogalmazták: úton lenni sokszor fontosabb, mint végül megérkezni. Ez persze profánabb, filozófikusabb, vagy akár vallásos szemlélettel is értelmezhető. Én képeim által próbálok egyfajta személyes értelmezéssel szolgálni.
Hogy konkrétan hova indulnék akár holnap, ha lehetne? Azt hiszem Japánba. Soha nem jártam még ott, de nagyon érdekes, sokszínű helynek képzelem. Szélsőséges, sokszor tabudöntögető kultúrájával keveredő high tech technológiájával engem nagyon kíváncsivá tett ez az ország, és különleges népe. Arról nem is beszélve, hogy az autómtól a fényképezőgépemig rengeteg személyes tárgyam ott készült, vagy ott tervezték.

Utolsóként még megnyithattuk Negatív tér című kiállításunkat egyfajta ismerős menetrend szerint, maszkban ugyan, de mégis együtt.
Hogy most máshol is jó legyen, olvasnivalóval pótoljuk az élményt, és megkérdeztük a kiállítókat a munkájukról.
Második válaszadónk: Kiskéry Dániel

Mely személyen, kin látnád legszívesebben az ékszereidet?
Legszívesebben az egyik alkotó példaképemen látnám Iris van Herpen-en. Örülnék neki, ha eljutnék odáig, hogy az én ékszereimet hordja.

Honnan érkezik az inspiráció az ékszereidhez?
Általában valamilyen tudományos területről, biológia vagy anatómia. Szeretem vizsgálni a mikroszkópikus világot is, mindig ráébredek, hogy a természet a legegyedibb alkotó.

Hogyan talál egymásra a forma és a szín? Melyik van előbb, és melyik a dominánsabb?
Mindig a forma van előbb. A digitális térben szürkén születnek meg a formák majd ezután társítok színeket hozzájuk. Szerintem a forma mindig erősebb, de előfordulhat, hogy a szín hívja fel magára a figyelmet, az akasztja meg a szemet, ami csak ezután fedezi fel a formát jobban.

Hol lennél most leginkább - ha máshol lehetnél?
Én most úgy érzem, jó helyen vagyok. Tudok nyugodtan alkotni, nincsenek zavaró tényezők. A karácsonyi pörgés azért hiányozni fog, de az ott megmaradó energiákat átcsoportosítom új tárgyak tervezésébe.