Grafika

A kiállítást megnyitja: Wittmann Ildikó, szerkesztő - Csodaceruza, Magyar Gyermekirodalmi Intézet
A vendégeket köszönti: Mascher Róbert, a FISE elnöke
Megtekinthető 2019. december 20-ig, hétfőtől-péntekig 13-18 ó

Megnyitó: 2019. december 10-én kedden 18 órakor.

A MESE világok elnevezés utalás arra, hogy minden
mese más-más világba kalauzol el bennünket. Olyan mint egy utazás
"Fantázia országba", ahol bármi megtörténhet. A kiállított művek között vannak kisebbeknek és nagyobbaknak szóló mesék egyaránt.
Vidám kalandozást kívánunk minden kalandozni vágyónak!!!

The name FAIRY-TALE worlds refers to the fact that each fairy tale guides us into a different world. It's like a trip to a fantasy country where anything can happen. Among the exhibited works, there are tales for both younger and older children. We wish you a happy adventure for all those who want to go on adventure !!!

Az alkotóról:
Korábban, (2014-ig) elsősorban reklámgrafikával
foglalkozott, majd pár év gyengélkedés után,
2017-től fokozatosan áttért az illusztrációs munkára.

About the artist:
Previously (until 2014) she was primarily engaged
in advertising graphics, and after a few years of ailment,
she gradually switched to illustration work (from 2017).

Illusztrációiban fontos szerepe van a ceruzarajz
és a festészeti megoldások keveredéséből adódó kontrasztnak.
Színhasználata elsősorban a szimultán kontraszt használatára épül.
Acryl képeihez időnként kollázstechnikát alkalmaz.

The contrast between the pencil drawing and
the painting solutions plays an important role in his illustrations.
Its use of color is based primarily on the use of simultaneous contrast.
Occasionally uses collage techniques for Acryl images.

Puskás Marcell designer
THE BIG DATA GAZE

!!!FINISSZÁZS!!!
!!!2018. november 15. csütörtök 19 órától!!!
#endofthestory
!!!Elviheted a kiállítás bármely darabját!!!
Facebook-event

Voltál? Nem voltál? - Akárhogy is, itt egy összefoglaló videó a kiállításról!

"A kiállításon a male gaze, a female gaze, valamint a digitális korban megjelent “online gaze” kapcsolatára keresem a választ.
Létezik egyáltalán digitális önazonosítás? Hogyan tudom láttatni magam a digitális térben? Mit lássanak rólam, és engem vajon kinek a tekintetével néznek? Létezik egy applikációnak, vagy egy algoritmusnak tekintete? Hogyan tudom bemutatni magam egy emoticon, vagy néhány szó segítségével? A digitális platform, vagy applikáció előre predesztinálja, hogy kinek lássanak?"

Megnyitó: 2018. október 30-án kedden 19 óra
Megnyitja: Szilágyi András művészettörténész

Megtekinthető 2018. november 16-ig, hétfőtől péntekig 13 és 18 óra között

Facebook-esemény

Lőrincz Attila grafikus és barátainak KÖZTES ÁLLAPOT című kiállítása nyílik,
2018. február 20-án kedden este 7 órakor a FISE Galériában.
A kiállítást megnyitja Kótai Tamás képzőművész.

Gazsi hétköznapi élethelyzetekbe állított sziluettfiguráival a "jelen-lét" kérdésein gondolkodhatunk el. Alakjainak fehér hiátusát mintázott, színes domború felületekkel társítva erősíti képein, melyeknek elkészítésére szobrász barátait kérte fel.

A szobrász társalkotók: Czakó Rita, Lovász Zoltán, Szabó Balázs és Takács Máté

Megtekinthető 2018. március 5-ig, minden nap 13–18 óra között.

Chang-Soo Kim szöuli képzőművész kiállítását N. Mészáros Júlia művészettörténész nyitja meg.

Megnyitó: 2018. július 10-én kedden 18 órakor.

A Penumbra / Félárnyék című sorozatának legújabb darabjait és videómunkáit mutatja be.
A kiállítás kurátorai: Haász Ágnes, Ruzsa Dénes, Spitzer Fruzsina
Megtekinthető 2018. július 20-ig, hétfőtől péntekig 13 és18 óra között

Félárnyék, Tükrözés…

A kifejezés egy bizonyos üzenet révén közvetítődik, akárcsak a hír a médiában. Egy új kifejezés új szemléletet és egyszersmind új értékrendet is képes kölcsönözni egy tárgynak. A jelen kiállítás fókuszában a városban élő én (az individuum), a többi ember, és a mögöttük rejlő történetek viszonyrendszerének a feltárása áll. Továbbá kísérlet történik arra nézvést is, hogy kifejezésre jusson azon metszéspontoknak a tudatosítása, amely a körkörösség jegyében zajló élet során bukkan fel, és amely tematizálja a szerteágazó társadalmi elvek és rendszerek közepette élő ember helyzetét. Ez a jelenség világszerte megfigyelhető. Kísérlet történik ugyanakkor a művész és a befogadó közötti kölcsönös megértés jelenségének a felfejtésére a képi ábrázolás és a kifejezés révén is. Azon jelenség megértésén fáradozunk, hogy vajon mi minden veszteség érhet bennünket a digitalizált világban azáltal, és egyre azt boncolgatjuk, hogy az én miként vált fokozatosan névtelenné és személytelenné és veszítette el az egyéni értékét, ahelyett, hogy a technikai fejlődésnek az egyénekre gyakorolt pozitív hatásaira szentelnénk figyelmet. A félhomály/félárnyék egy olyan tartomány, ahol pusztán a takaró test homályosítja el a fény forrását. A félárnyékban tartózkodó megfigyelő egy részleges napfogyatkozás tanúja lehet. A jelen kiállításon arra figyeltünk, hogy mit veszítettünk és hanyagoltunk el mostanáig a magát álca mögé rejtő reklámok vagy a túlzó képi jelenségek miatt.

A félárnyék műfajú munkák kifejezésmódját illetően, egy ismétlődő egymásba hatolást, egyfajta rétegzett átfedést figyelhetünk meg. Az „egymásba hatolás” egy egészen progresszív módszer, egy tendenciózus fogalom, amely a bizonytalanságot helyettesíti mechanikus kiegészítés révén. Ez a képi alkalmazásnak egy olyan módszere, amely igen elterjedt az elektronikus médiában, ugyanakkor egy vizuális jelenség is egyben, amely a kortárs paradigmát hivatott kifejezni. Ami a TV képernyőfelbontást illeti, a függőleges felbontások számát általában jelzik. A szótárban az egymásba hatolás címszó alatt azt a módszert értjük, amely az egymásra tevődő képek szkenneléses módszerének az alkalmazásán alapszik. Az új fogalom a CRT TV megjelenésével egy időben bukkant fel. Ezzel a módszerrel úgy keletkezik egy kép, hogy pontokat jelenítenek meg a páros és páratlan számokkal ellátott vonalakon, ahelyett hogy egyszerre egy teljes képet hoznának létre. Emiatt az idő különbség miatt, enyhe villódzás jelenhet meg a képernyőn. Ahhoz, hogy konfigurálni lehessen egy képet, két egymásba hatoló (páros és páratlan számmal jelölt) szkennelési keretre van szükség. Ez a két hiányos keret kölcsönösen kiegészíti egymást és mindkét egymásba hatoló kép függ a másikától, amely arra figyelmeztet bennünket, hogy hajlamosak vagyunk a dolgokra a saját perspektívánkon és előítéletünkön keresztül tekinteni.

Minden itt kiállított darab digitális nyomat technológiával készült az elejétől a végéig mivel egy új művészeti paradigma megjelenésének a lehetőségét próbálja sugallni. Ami a digitális nyomat technológiáját illeti, a Grapheion 21. számában megjelent írásomat szeretném idézni:

„A digitális fogalom mögött rejlő tulajdonságok azok a nem-vizualizációs kifejezések, amelyek az információt nem-anyagelvűség és elektronikus rezgés formájában fejezik ki, ezáltal mintegy kitágítva a művészet anyagiságáról és értékéről való hagyományos gondolkodásunk határait. Éppen ezért, a digitális művészetnek a forradalmi mechanizmusként való elismerése, amely megújítja a hagyományos művészeti alapokat a következő feltételek mellett válhat a 21. századi digitális technológia fogalmi megismerésének a feltételévé: ha úgy értelmezzük mint egy olyan fogalmat, amely átíveli a tér és idő határait; ha úgy tekintünk rá mint egy kiegészítő mechanizmusra és viszonylagos terjeszkedési fogalomra; ha a digitális technológiát nem tekintjük többé egy hagyományos ipari művészet értéknek és kiértékelő eszköznek , és ha kiterjesztjük a művészi értékét; ha kitágítjuk a digitális művészet alapvető érdemeit és megteremtjük hozzá a megfelelő környezetet, amelyben az igazi értéke ki tud majd bontakozni….”

"VISSZHANGOK"
A Beijing Normal University School of Art & Communication, és az Art & Design Department hallgatóinak kiállítása.

Megnyitó: 2017. szeptember 25.-én hétfőn 18 órakor.

A kiállítást Uhl Gabriella, a Metropolitan Egyetem művészettörténésze nyitja meg.

E különleges kiállításon a FISE egy hétre vendégül látja a kínai Beijing Normal University művészhallgatóinak festészeti anyagát. A válogatás különleges találkozási lehetőség egy távol-keleti művészeti képzés képviselőivel, és érdekes ízelítő a kínai képgrafika irányzataiból.

Megtekinthető 2017. szeptember 26.-29 13-18 óra között!

Az esemény a Cinema Magyar-kínai Művészeti és Kulturális Egyesület és a Budapesti Metropolitan Egyetem szervezésében valósult meg.

Mutasd az asztalod, én megmondom!
munkaPAD rovatunkban bemutatjuk hol és hogyan dolgoznak tagjaink, elmesélik és megmutatják hol lesz az ötletből terv, a tervből tárgy, termék, alkotás, és ehhez a folyamathoz mi minden egyéb társul még.

Aktuális munkapad-mutogatónk: CSALA SÁNDOR, grafikus

Mikor tudsz a legjobban dolgozni? Melyik napszak a legtermékenyebb számodra?
- Ha szabadkézzel rajzolok vagy festek akkor természetes fényben szeretek dolgozni. A műfény sok szempontból problémás. Számítógéppel a nap bármely szakában problémamentesen lehet dolgozni, de sokszor leginkább az esti, éjszakai órákban tudok elmélyülni a munkában.

Melyik a tervezés-kivitelezés során legtöbbet használt tárgyad
- A számítógép mellett rajzasztalon és festőállványon dolgozom.

Mi inspirál leginkább?
- A vágy, hogy minél jobb munkát csináljak, jobbat a korábbiaknál. Új technikák és megoldások kipróbálása, új utak keresése is inspirál. És természetesen más művészek alkotásai is.

Melyik serkentőszer csúszik jobban munka mellé: kávé vagy tea? Esetleg rum?
- Mióta nem ihatok tejet, csak vizet iszom.

Hogyan és mi által tudsz továbblendülni, ha elakadtál egy folyamat során?
- Erre nincs bevált módszer, stratégia. Agyalok a problémán és előbb-utóbb megszületik a megoldás, de előfordul, hogy a problémára való koncentrálás nélkül, váratlanul jön az ötlet, akár úszás vagy fogmosás közben. Szerencsés, ha sok idő van egy feladatra.

Hallgatsz-e zenét, esetleg rádiót munka közben? Ha igen, mit? Ha nem, akkor? 
- Igen, hallgatok zenét munka közben, bár már nem olyan gyakran, mint fiatalkén. Elég sokféle zenét hallgatok, bár az utóbbi években - ha már TV is van a közelemben - gyakran próbálok értelmes, hallgatható TV műsorokat keresni, de ez nem mindig sikerül. Persze időnként, bizonyos munkafázisokban csendre van szükségem.

Mi hiányzik leginkább az asztalodról, hogy jobban menjen a munka? Minek örülnél igazán?
- Tulajdonképpen megvan minden szükséges eszközöm a munkához. Bár ha jobban belegondolok, akkor egy A3-as szkenner jól jönne.

Több és további Sanyi munkájáról itt:
https://www.behance.net/sandorcsala

Sopron, Festő terem, 2016 március 12-27
Megnyitó: március 12., 16.00
A kiállítást megnyitja: Wehner Tibor író, művészettörténész
Megtekinthető: március 27-ig, hétfő kivételével naponta 10-18 óráig.

A művészek munkáikban a felhasznált anyagok az üveg, a fém, a méhviasz, valamint az áttört formavilág többrétű művészeti és kultúrtörténeti tartalommal bír. A méhviasz és az üveg egyszerre utal az egzakt természetadományos és a spirituális gondolkodásra.

" A két művész kiállításának címe – Konstelláció 77 · 78 – beszédes és a lényegre koncentráló: a konstelláció fogalma az összefüggésekre, a megfelelésekre, az egybeesésekre, a dolgok állását meghatározó körülmények azonosságára. (...) Az azonosságok a napjainkra immár a jelenkori magyar képzőművészet közép-generációjának alkotóihoz kapcsolható két művész pályaképében, szemléletében – és az eltérő alkotóterületek ellenére – törekvéseiben és alkotómódszerében is felfedezhetők, de természetesen az önállóság, az egyéni törekvés is munkásságuk fontos jellemzője. "
Wehner Tibor

http://www.prokultura.hu/hu/programok/2016-03-13/443-konstellacio-77•78.html

Kiállítási online katalógus:
https://issuu.com/lendvaipeter/docs/77-78_katalogus_full_forgato_ok?utm_...